lørdag 19. februar 2011

Bokanmeldelse :)

Har nettopp lest ferdig "Regines bok", så tenkte å blogge litt om ka eg synes om den :)

Forfatter: Regine Stokke
Navn på bok: Regines bok
Forlag: Gyldendal

Dette er en bok om en jente på 17 år som får vite at hun har leukemi. Hele boken er skrevet i bloggformat, dvs. Regine har blogget om hvordan det er å få vite at en har kreft, om håpet, livslyst, om å leve livet her og nå, frustrasjon osv. og denne bloggen har blitt bokformat. I tillegg er det tatt med en del kommentarer fra folk som har kommentert blogginnleggene.

Min mening:
Jeg har aldri før lest en bok så kjapt, og har til tider ikke klart å legge boken fra meg, for jeg bare "må" vite hva som skjer videre.. Det sier litt om hvor bra boken er! Regine skriver veldig godt, og er meget flink å beskrive akkurat hva hun føler. Det å få vite at en har leukemi i en alder av 17 år, kan ikke være noe lett, fordi en da akkurat har begynt på livet. Regine forandret seg etter å ha fått sykdommen, fra å være en normal 17 åring til å bli en meget voksen og bryr seg lite om bagateller, men heller om de viktige tingene i livet.

Etter å ha lest boken kommer man tett innpå hennes følelser, bekymringer, en usikker fremtid osv. Hun har også fått mange flere blodgivere og benmargsgivere etter å ha skrevet bloggen..

Jeg anbefaler den på det sterkeste :) LES!!

1 kommentar:

Gullfisken sa...

Fantastiske boka! I motsetning til deg klarte ikke jeg å lese for mange sider av gangen, da tårene tetta for synet...eh! Men helt fantastisk bok, helt fantastisk jente, helt fantastisk skrevet og så utrolig bra alt! ;)