fredag 28. mars 2008

Den nye Ingrid Espeli???

Etter at eg kom til Bø, har eg prøvd ut mange nye (og gamle) oppskrifter på mat.:
  • Det som overrasker meg mest e at eg i går lagde (kokte) spagetti for første gang :O hehe.. Det gikk ganske bra, bortsett fra at spagettien var litt lite salt, og så var ikke alle spagettiene kokt ferdig en gang. Men, vi lærer av våre feil, så neste gang går det nok bedre =D
  • Eg har blant annet kokt egg for første gang (uten eggekoker så klart!). Det gikk så som så..eggene var ikke helt ferdigkokte, men ikke langt i fra..(må sies at eg fikk litt hjelp fra Renate :))
  • Eg har laget brød for første gang, det gikk heller ikke så veldig bra. Brødet var ikke ordentlig stekt, så det måtte eg kaste. Då eg skulle lage rundstykker for første gang, gikk det faktisk overraskende bra..=)
  • Men, e det en ting eg kan, så e det å lage gulrotkake :P (Hadde planer om å sende et par kakestykker opp til Tromsø, men eg glemte det helt) =)

Etter at eg har skrevet en god del oppgaver, så har eg lært at det e viktig med konklusjon/avslutning. Så, min konklusjon e at eg antageligvis ikke kommer til å bli fullt så flink som Ingrid Espeli til å lage mat.. vet at det kommer en del protester no, men, men..:P

(Viktig å ikke alltid skrive seriøse blogginnlegg :P Dette innlegget e ihvertfall et bevis på det).

2 kommentarer:

Renate sa...

oioioi har du ikke kokt spaghetti eller egg før?!?! :P hehe men imponert over at du har bakt brød og rundstykker, det har ikke eg enda, ikke så flink med gjær :P hehe. Stå på! ;)

Linda sa...

hehe..nei, eg har nok ikke det :P Sånn går det når man har en mor som e kokk, hun lager som oftest maten hjemme ;-)