torsdag 16. april 2009

Bodø så langt..

Jeg har nå vært i Bodø i 3 dager, og forløpig går det veldig bra :).
Bosituasjonen:
Akkurat no bor vi på sånne studenthybler her i Bodø. De ligger ganske avsidiges fra byen, og det tar derfor en god halvtime med buss til sentrum. I tillegg er det et stykke å gå til butikker, og busstopp. Meg og Ingvild deler kjøkken og bad med 3 andre. to av de andre som bor der er franske, så det er litt vanskelig å forstå de innimellom. I tillegg røyker de inne, så det er ikke så veldig trivelig å bo der. Heldigvis er vi på hyblene bare om kveldene. Men, en av de som jobber der vi har praksis, hadde tilfeldigvis to hybler som var ledige. Så, der skal vi flytte inn neste uke :). Det tror vi blir mye bedre, for det er mye nærmere sentrum, og itillegg er det bare oss to som deler kjøkken og bad!!

Busstilbudet i Bodø:
Man kan trygt si at busstilbudet her er ELENDIG!! For det første så koster det 1400 kr, for et månedskort. Mens, i Tromsø koster det 1100 kr for 3 måneder. Så, vi valgte å kjøpe 50 klipp, men det var visst bare innenfor en viss sone, så, vi er litt frustrerte over det elendige tilbudet. Når det gjelder bussene, så går de veldig sjeldent. Noen ganger bare en gang hver halvtime!!

Praksisplassen:
Jeg er ekstremt godt fornøyd med praksisplassen min. Det er bare hyggelige folk her, og veilederen min er kjempe trivelig og grei. Så, jeg ser frem til å starte ordentlig med oppgavene. I dag hadde vi felles lunsj, med karbonader og salat osv. mm.

I kveld skal vi kanskje på litt sightseeing rundt i Bodø. Slik at vi blir litt kjent med byen.

3 kommentarer:

renate sa...

Høres ut som du har det veldig kjekt :) Men buss en gang i halvtimen syns eg er luksus! (Hvertfall i forhorld til Radøy der de går 4 ganger for dagen):P

Birgitte sa...

Håpe du fær en triveli praksisperiode :)
D e vikti å bu godt, so fær satse på at du trives bedre på den andre hybeln :D

Linda sa...

hehe, ikke så veldig luksus i forhold til Tromsø :P Og Bergen, ikke minst!! Men, for deg er det kanskje luksus ;)

Tusen takk :) Ja, det e veldig viktig å trives der man bor. Håper du har det fint i Trondheim, og at du tar deg en tur til Tromsø en gang :)